Brev:
Kost , væske, allergi overfor æg
9. april 2010
Alder:
7 mdr.
Kost , væske, allergi overfor æg
Hej Helen
Min søn er 7½ måned og der er nogle ting jeg ikke helt har styr på:
Han har altid været dårlig til at drikke vand til måltiderne uanset om jeg har givet ham det af kop, sutteflaske eller tudekop. På en god dag har han drukket ½ snapeglas vand til et måltid. Men har haft klar urin og lind afføring - så jeg har tænkt at det var okay så.
Nu har jeg så reduceret hans flasker med MME fra 6 til 4 dgl. Det har gjort ham en hel del mere sulten til måltiderne og jeg tænkte at han måske ville begynde at drikke mere vand. Men tværtimod - han afviser det i højere grad nu. Hans urin har fået en lille smule kulør og med sveskemos går det rimeligt med afførringen. Samtidigt er han blevet meget mere pyldret og utilfreds i løbet af dagen (hvilket han aldrig plejer at være). Kan det være fordi han er tørstig? Tror du han selv regulerer det med tiden?
Hans døgnrytme ser således ud:
05: MME ca 100-150 ml. Sover videre hos mig
0630: Står op
0730: havregrød med frugtmos - tilbydes vand af kop
09: frugtmos og tilbydes vand af kop
0930: Formiddagslur 1-1½ time
1130: Grøntsagsmos med fisk el kød. Tilbydes vand
1300: MME 100-150 ml
1330: Eftermiddagslur 1-2 timer
1530: Fuldkornsgrød eller flerkornsgrød. Tilbydes vand
18:00: Grøntsagsmos med kød el fisk. Tilbydes vand
1930: Puttes og MME 150-200 ml.
2230: Ca 200 ml MME (spises i søvne)
05:....
Ser det rimeligt ud eller er han måske ikke klar til kun at få 4 flasker? Er resten af kosten tilstrækkelig og varieret?
Og så kan jeg ikke rigtig finde ud hvad hvornår han må få sødmælksprodukter og hvornår han skal have det? Han har hverken fået sødmælk eller A38 endnu...
Og så har han desværre (via priktest) fået konstateret allergi overfor æg. Har du nogle gode tips til nogle æg-erstatningsprodukter el. lign?
Det var jo lidt af hvert - ser frem til at høre din vurdering :-)
Med venlig Hilsen :-)